Koh Pha-Ngan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu Koh Pha-Ngan - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu

Koh Pha-Ngan

Blijf op de hoogte en volg Milou

03 Maart 2013 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Sawasdee Kaa!!

Daar ben ik weer vol met nieuwe avonturen :-)
Het is hier nog steeds helemaal geweldig en maak eigenlijk te veel mee om in 1 blog te schrijven, maar zal voor jullie toch een poging doen.

Aller eerst ga ik gewoon nog iedere dag door de weeks naar school en dit is ook altijd erg leuk. Voornamelijk de massage en kooklessen. Verder ben ik deel gaan nemen aan een onderzoek, waar ze onderzoeken of yoga invloed heeft op je aura. Bij dit onderzoek maken ze een foto van je aura met een of ander raar apparaat, vervolgens een yoga sessie en daarna weer een aurafoto. Wat blijkt.. mijn aura is niet helemaal top.. instabiel en mn energie vliegt van t een naar t ander en daardoor word ik snel moe en heb ik soms moeite met me te focusses. Weet nog niet precies wat ik van zo´n aura foto moet geloven, maar ben toch wel benieuwd naar de volgende sessie.
Verder is er op school niet heel veel bijzonders gebeurd..

Vorig weekend hadden we ´vakantie´.. naja we hadden een weekend vrij + maandag vrij en dinsdag & woensdag vrij genomen. Dus in deze vakantie maar weer een leuk uitje gepland!! We zijn namelijk met z'n 10'en naar Koh Pha-ngan geweest.

Vrijdag 22ste en zaterdag 23ste
Vrijdag de nachtbus gepakt, waar wij heerlijk in hebben kunnen
slapen (NOT).. Vervolgens om half 6 aangekomen bij een haventje waar we 2 uur moesten wachten op de bus, om daarna met de half 11 boot naar Koh Phangan te gaan. Toen we aankwamen (rond 13.00) werden we opgehaald door ons hotel.. ideaal :-)
Vervolgens even t hotelletje bekeken.. zag er goed uit .. heerlijk schoon, direct aan t strand en t had ook nog een zwembad! Vervolgens zijn we maar gelijk dat zwembad gaan uittesten.. maar helaas zat t weer ons niet mee.. tegen t eind van de middag kregen we een heerlijke tropische regenbui over ons heen! Altijd fijn om op een tropisch eiland te zijn.
Toen maar lekker gaan eten bij ons hotel.. Wat ons wel gelijk opviel is dat alles echt een stuk duurder is in Bangkok.. maar opzich wel logisch als je in een mega toeristisch gebied zit. 'S avonds even een drankje gedaan en lekker optijd op bed, aangezien we allemaal bijna in slaap vielen door de lange vermoeiende zonder slaap reis.

Zondag 24-02
De volgende dag zijn we naar een strandje gegaan die niet erg toeristisch is.. lekker gezwommen en op het strand gelegen.. deze dag was weer bewolkt, maar eerlijk gezegd vond ik dat ook wel fijn (zelfs met bewolking is het super warm).
Aan t eind van de middag weer terug gegaan met de taxi.. en uit eten geweest bij een lokaal thais tentje met heerlijk eten! Helaas kregen we tijdens het eten weer een bak met water over ons heen en het heeft verder ook bijna de hele avond geregend..

Maandag 25 - 02
Maandag hadden we een dagtrip geregeld. 'S ochtends vroeg gingen we weg voor een ontbijtje.. waarna we vervolgens op de speedboot zijn gestapt naar Angthong national marine parc. Na ongeveer drie kwartier varen kwamen we aan bij wat rotsen, waat de boot werd stil gelegd. Hier konden we gaan snorkelen!! Dit was mijn eerste echte keer snorkelen en het was echt heel mooi!! Allemaal mooie visjes en koraal gezien!! Op een gegeven moment was ik gewoon lekker aan het zwemmen en bedacht ik me toch maar eens weer onder me te kijken.. bleek dat ik in een enorme school vissen aan het zwemmen was.. ik denk wel 1000den.. !! Eerst beetje eng maar toch wel erg vet!! Besloot ik maar naar beneden te duiken zodat ik er echt middenin zou zitten.. helaas vonden de visjes mij nog spannender dan dat ik hen eerst vond.. en ze zwommen allemaal bij me vandaan..
Verder nog bijna opgegeten door een enorme Carcharodon carcharias ,ook wel bekend als de witte haai a.k.a. mensen haai. Maar dankzij mijn heldhaftigheid heb ik hem op zn snuit geslagen waarna hij weer huilend naar zn moeder is terug gezwommen.. (dit slaat natuurlijk allemaal helemaal nergens op.. )
Na het snorkel zijn we weer met de speedboot naar een eilandje gegaan... hier kregen we een super mooi oranje zwemvest aan (stel dat je verdrinkt) en mochten we gaan kajakken!! Dit was natuurlijk ook weer super leuk.. aan het begin misschien ene beetje zwaar (tegen de stroming in) maar later ging het een stuk beter.. Even een rondje gemaakt rond een enorme rots om vervolgens weer op het strandje uit te komen. Het was lunchtijd en we kregen een heerlijke thaise maaltijd .. (waaronder ook de Tom Kha Kai, wat we zelf ook op school hebben moeten maken). Na de lunch was het tijd om te chillen op het strandje en te genieten van het uitzicht ^^
Daarna weer de speedboot in en op naar het volgende eilandje. Hier konden we naar boven lopen voor een heel mooi uitzicht en weer (aan de andere kant) naar beneden lopen waar een super mooi lagoon was. Helaas mochten we hier niet in zwemmen, wat ook wel logisch is aangezien als al die 1000den toeristen dat zouden doen het ook niet meer een mooi lagoon zou zijn. Uitgeput van de klim kwamen we weer terug bij de boot en zijn gelijk nog maar even snel het water in gedoken.
Nu was het alweer tijd voor de laatste stop.. op naar nog een ander eilandje! Hier kregen we de keus om of weer helemaal naar boven te lopen voor super mooi uitzicht, of om naar een grot te gaan, of om lekker op het strand te gaan bakken! Ik koos ervoor om naar een grot te gaan (weer eens wat anders). Had alleen niet verwacht dat om bij die grot te komen je eerst een enorm stuk moest klimmen. Gelukkig kan ik me hier altijd wel mee vermaken en ben ik geen ravijn in gevallen. Het was ook nog aardig stijl maar met behulp van de touwen kon ik me zo omhoog hijsen. Eenmaal aangekomen bij de grot was het echt weer heel mooi om de zien! Maar dankzij de tijdnood en het vertrek van onze boot over 10 minuten, moesten we maar weer snel terug. Beneden aangekomen zaten mn benen onder de enorme muggenbulten! Tsja.. dat was dan wel weer jammer.
Toen weer met t bootje terug naar Koh Pha-ngan waar we rond 5 aankwamen. Nog even de stad in geweest om een fullmoon party outfit te scoren voor een paar euro. Hierna weer naar ons hotelletje gegaan om te eten en om ons klaar te maken voor de jungle experience, jungle party in ..jawel.. in de jungle! Dit was ook weer helemaal top !! Heerlijk feestje gebouwd en toch voor elkaar gekregen om op tijd naar huis te gaan (energie besparen voor morgen).

Dinsdag 26-02
De volgende dag was de dag van de fullmoon party. Om uitgerust hieraan te kunnen deelnemen hebben we uitgeslapen tot ene uur of 11.00 en verder de hele dag een beetje rond gehangen bij het zwembad / strand / hotelletje. Dit was dan ook ons relax / lekker niets doen middagje. Rond 6 uur zijn we gaan eten om vervolgens nog genoeg tijd te hebben om ons te prepareren voor de FULLMOON PARTY! Jawel.. het o zo bekende strand feest van Thailand.. daar ben ik ook geweest !
Na ons in onze fullmoon outfit gehesen te hebben (zie foto’s), gingen Ruby en Jannichje ons beschilderen met fluorescerende verf. Echt super leuk om te doen, leek wel een beetje op een hippie, maar vond het wel grappig.
Om half 12 stond onze taxi klaar om ons naar het strand van Haad Rin te brengen, waar al duizenden mensen waren om helemaal los te gaan onder de volle maan. Eerste indruk?? Groot / lang strand, helemaal vol met mensen! Tafels / stands opgesteld in 1 lange rij om daar drinken / eten en andere dingen te verkopen. Goede muziek, dansende mensen en eventjes verder op draaiden ze weer andere muziek. Net aangekomen kwamen we gelijk twee andere mensen tegen van ons huis, erg toevallig, maar we waren ze ook al weer snel kwijt geraakt tussen de mensen massa.
Toen hadden we maar besloten eerst een beetje strand te verkennen.. door de drukte heen, waar house werd gedraaid en iedereen helemaal los ging, vervolgens in een meer reggae gedeelte beland met allemaal chillende mensen.. en nog een stukje verder gelopen waar het wat rustiger werd en we ook aan het eind van het strand waren beland. Hier stond een kraampje waar ze lachgas verkochten. Dit had ik eerlijk gezegd nog nooit gedaan, maar eens moet de eerste keer zijn en het was ook echt hilarisch!
Vervolgens zijn we weer terug gelopen, opzoek naar de cactus bar, waar we een soort van hadden afgesproken met wat jongens van ons hotel (de roommates van de helft van de groep). Op ongeveer de helft van het strand kwamen we dan deze bar tegen en even later zagen we die jongens ook. Hier hebben we verder de hele avond verder gefeest! Echt een aanrader voor iedereen die ooit naar Thailand gaat, om iig 1 avond fullmoon party mee te maken. Rond half 6 hadden we met de groep besloten om maar eens terug naar t hotel te gaan. Rond 6 uur kwamen we hier aan, en moesten eerst 1 voor 1 douchen om de verf van ons af te spoelen (anders kwam het in de lakens, waarvoor we een boete van €20 zouden moeten betalen). Vooral leuk als je met z’n 6’en op een kamer zit.. gins als laatste douchen en lag kwart voor 7 in bed… waar ik gelijk in slaap ben gevallen.

Woensdag 27 – 02
Om half 10 ging de wekker weer, want om half 11 moesten we al uitgecheckt zijn!! Wel geteld 2 uur en 3 kwartier geslapen dus… Na het uitchecken nog even lekker ontbeten en vervolgens weer begonnen aan de terugreis. Eerst weer 2 uur met de boot (waar we nog even bij hebben kunnen slapen op het dek), toen weer 2 uur met de bus (waar ik weer in slaap ben gevallen), vervolgens aangekomen op het vliegveld! Jaa dat gevoel was best raar.. sta ik daar op t vliegveld beetje met het gevoel weer terug naar Nederland te gaan.. maar nee we hoefden maar 1 uurtje te vliegen.. terug naar Bangkok! Eenmaal aangekomen waren we kapot en ben ik bijna gelijk maar naar bed gegaan.

Donderdag 28 - 02
Moeders is jarig!!! Gefeliciteerd mamsie!! Sorry dat ik er niet bij kon zijn maar heb hier ook even op je geproost hoor!!

Dat was het wel weer zo’n beetje denk ik..
Voor meer details.. skype, facebook, e-mail ;)

Kus vanuit Thailand!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Milou

Actief sinds 10 Jan. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 5127

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 14 April 2013

Thailand!!!!!

Landen bezocht: