Dagjes uit - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu Dagjes uit - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu

Dagjes uit

Blijf op de hoogte en volg Milou

07 Februari 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Sawasdee Kaa!

De afgelopen dagen zijn weer 1 groot avontuur geweest!
Dinsdagochtend hadden we nog les, maar rond 11.00 waren we alweer klaar. Vervolgens taxi gepakt naar de BTS (trein station) en vandaar naar Siam geweest (groot shopping centrum van Bangkok). Samen met Danique, Lili en Aschlyn lekker wezen shoppen en rond gelopen. Weer heerlijk Thais gegeten.. alleen sommige dingen zijn wel erg pittig haha. 'S avonds weer taxi terug gepakt.. Uurtje gereden.. 40km= 310 bat (incl. tol) = €8,-

De volgende dag waren we vrij van school! Dat betekend dus uitjes plannen. Aangezien t hier super warm is hadden we echt zin om te gaan zwemmen. Helaas is het strand nog aardig wat rijden en een zwembad in de buurt hadden we ook nog niet kunnen ontdekken. Daarbij komt dat het zwembad van school nog steeds buiten gebruik is i.v.m. de overstoming van lang geleden.
Maja toen kwam onze huisbaas (hele lieve vrouw) met het idee van het volgende uitstapje:
'S ochtend om half 9 gingen we met zn 11'en weg met een busje. Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we aan in Kanchanaburi, hier bevind zich de beroemde 'bridge over the river Kwai'. Hier hebben we natuurlijk even lekker de toerist uitgehangen.. veel foto's gemaakt en even geluncht.
Na 2 uurtjes gingen we weer verder richting de volgende bestemming waar wij om 14.00 aankwamen. Deze bestemming was: de Erawan watervallen!! Echt een prachtig natuurgebied met een enorme waterval die uit 7 levels bestaat. Hier waren natuurlijk ook heerlijke plekjes om te zwemmen. Ons doel was hier ook om alle levels te bekijken, het probleem was alleen dat level 3 t/m 7 al om 4 uur dichtgingen. Doorgelopen tot level 4 en daar even lekker wezen zwemmen. Rond half 4 zijn we verder gelopen naar boven, helaas werden we ong 150 meter voor level 7 weer naar beneden gestuurd... en t was nog niet eens 4 uur!!! Beetje teleurgesteld dus.. maja dat kan zo'n top dag natuurlijk niet verpesten!! Daarna zijn we rond half 6 weer t busje ingestapt en naar huis gereden.

AWESOMENESS