The beginning - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu The beginning - Reisverslag uit Harlingen, Nederland van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu

The beginning

Blijf op de hoogte en volg Milou

04 Februari 2013 | Nederland, Harlingen

Hier dan mijn eerste echte reisverslag. Zaterdag ben ik samen met Lili vertrokken naar Thailand. Na een lange vliegreis met redelijk vertraging en veel turnbulentie, zijn we zondag heelhuids aangekomen op Suvarnabhumi (vliegveld van Bangkok). Gelijk een uur in de rij moeten staan voor de paspoort controle. Niet echt een pretje aangezien de airco het niet echt deed en je met een kudde mensen hutje mutje staat in ongeveer 30 graden.
Na de koffer te hebben opgehaald moesten we opzoek naar de pick-up service. Samen met nog 2 studenten werden we opgehaald met een busje van Stenden. Eerst de anderen afgezet, waar we nog zo ongeveer 1,5 uur hebben moeten wachten, en toen richting Sita Villa (ons verblijf).
Kamertje is redelijk, gewoon zo als verwacht, zo primitief mogelijk. Er staan 2 eenpersoons bedden, een vervallen kast, een bureau en een mini badkamer. Maja, zo vaak zullen we er toch niet zitten.
Het was ongeveer 12.30 toen we een beetje waren geïnstalleerd in onze kamer. Vervolgens naar de supermarkt gegaan (de 7/11). Rond 15.00 gingen we richting Future park, een enorme shoppingmall waar ze echt alles hebben. 'S avonds lekker gegeten en weer vroeg opbed gegaan.

De volgende dag moesten we alweer naar school. Om 09.00 werden we opgehaald en zijn we naar school gelopen. Hier hebben we een introductie gekregen over de Thaise cultuur en gebruiken. Vervolgens hebben we een treasure hunt gedaan, wat niet erg prettig was aangezien we van gebouw naar gebouw moesten en t echt super warm en benauwd was. Wel leuk om iedereen een beetje te ontmoeten! Rond 16.00 waren we klaar en gewoon nog een beetje gechilled. 'S avond de markt opgelopen om te avond eten, uiteindelijk bij een restaurantje beland waar bijna alles op was xD. Maar het was wel erg gezellig.
Owja, btw, heb vandaag ook een krekel op!! Kan ik dat ook van mn to do list afstrepen haha.

xx