Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Milou Rijksen - WaarBenJij.nu

Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Milou

05 April 2013 | Thailand, Chiang Mai

Halloo Iedereen!!

Hier dan waarschijnlijk mijn laatste verslagje vanuit Thailand! Over 10 dagen ben ik alweer thuis! De tijd is echt voorbij gevlogen! Maja, afgelopen weekend ben ik naar Chiang Mai geweest, dus deze ervaringen zal ik nog even met jullie delen.

Donderdag 28 – 03, Slaaptrein
Donderdag bijna na school nog even snel de koffers ingepakt op vervolgens naar het trein station te gaan. Hier zouden we dan met de trein van 18.56 naar Chiang Mai gaan. Helaas, zoals gebruikelijk hier kwam de trein weer een half uur te laat. Maja.. trein in gestapt, waar we plaats konden nemen aan een tafeltje en ondertussen onze bedden werden klaar gemaakt. jaja.. bedden ja :-).. Ligt dan toch een stuk beter dan in de bus.. en dus ook redelijk lekker kunnen slapen!

Vrijdag 29 – 03, Ziplining
'S ochtend rond een uur of 11 kwamen we aan bij ons hostel. Dit hostel was echt heel gezellig. Alleen maar backpackers daar. Iedereen was heel aardig en sociaal, goede sfeer dus. Even inchecken, opfrissen, omkleden, en goed insmeren met muggenspul, en alweer klaarstaan voor onze 1e tour. Om 13.00 werd ik samen met Lili opgehaald bij ons hostel. Na een uurtje rijden kwamen we aan ergens in de jungle bij Eagletrack ziplining. Hier werden we dan in een tuigje gehezen en helmpje op.. echt heel sexy xD
Vervolgens nog een stuk naar boven gereden waarna ons ziplining avontuur kon beginnen! De zipline route bestond uit: 20 Platforms,1 Spiral staircase, 9 Ziplines, 1 Zig-zag walk way, 3 Abseiling (10,20,40 meters) 1 Bamboo bridge, 1 Kung Fu walk, 1 Monkey bridge, en 1 Sky bridge.
Er was geen moment dat we niet aan iets vast zaten.. of aan een zipline, of aan een boom of iets.. we werden een beetje aan t lijntje gehouden.. maja safety first natuurlijk ;-).. De eerste zipline was natuurlijk wel een beetje spannend, maar ook heel gaaf om te doen!! Daar ging je dan.. als een adelaar (of in ons geval meer een aap) door de prachtige natuur heen. Er was ook 1 zipline waar we ergens op ons rug vast werden gemaakt en dan zonder je vast te houden naar het volgende platform ging... Dit voelde ongeveer als een baby die aan z'n luier omhoog gehesen werd xD
Voor iedereen die ooit nog naar Chiang Mai gaat is deze tour echt wel een aanrader.. personeel is heel aardig (niet al te serieus, lopen constant grapjes te maken), natuur is heel mooi, en ziplinen heel gaaf!
het enige jammere was dat toen we klaar waren we nog 1,5 uur moesten wachten op de andere groep om terug te komen.. En ja.. daar zit je dan in the middle of nowhere.. niet heel veel te doen.. dus nog maar even klein stukje gelopen en de natuur een beetje verkend.

Zaterdag 30 – 03, Chiang Rai
07.15 Werden we opgehaald.. op naar Chiang Rai! Eerste stop was bij the white temple.. ook 1 van mijn hoogte punten van Thailand. Zonder twijfel, naar mijn mening de mooiste tempel van Thailand.. en zeker heel anders dan alle andere tempels. Deze tempel.. wat jullie nooit hadden kunnen raden.. was helemaal wit! Heel veel kleine details.. maar vooral heel apart. Handen die uit de grond kwamen, aliën beelden, Harry Potter die op de muur stond afgebeeld.. had ik echt nooit verwacht!
Na ons ogen uit te hebben gekeken, moesten we weer verder naar the Golden Triangle. Ook wel bekent als het 3 landen punt (Thailand, Burma, en Laos). Met de boot een rondje gevaren en bij Laos aan wal gegaan. Hier konden we een whisky shotje krijgen, gemaakt van slang / schorpioen / gekko / armadillo / tijger lul, of een ander raar beest. Aangezien niemand dit aandurfde heb ik het zelf ook maar niet gedaan.
Nog even langs wat kraampjes gelopen hier.. en weer terug naar Thailand gegaan. Verder nog wat hill tribes bezocht, heerlijk geluncht, en naar het meest noordelijke puntje van Thailand geweest.
Rond 5 uur reden we weer terug naar Chiang Mai.. Onderweg kwamen we in de meest heftige storm terecht die in m’n leven heb meegemaakt!! Het begon zo hard te regenen dat de chauffeur besloten had t busje maar even aan de kant te zetten.. Windvlagen van hier tot 100 .. hagel… regen.. Toen t eindelijk weer wat rustiger werd kwam het zicht naar buiten ook terug. Bleek dat er vlak naast ons busje een boom was omgewaaid!!
Toen we weer verder gingen rijden zagen we de 1 na de andere boom midden op straat liggen.. zelfs de elektriciteitskabels waren omgewaaid, boven op een auto! .. Maja we hebben het overleefd :D
’S avonds kwamen we weer aan bij het hostel, waar ze een spelletjes avond hadden georganiseerd.. met ongeveer 20 man pictionary spelen!! Heel erg gezellig.. en jullie raden natuurlijk al wel welke groep had gewonnen.. yesyes :D hihi

Zondag 31 – 03, Baan Chang Elephant Park
Zondag was dan DE dag aangebroken, de dag waar ik eigenlijk al vanaf dag 1 in Thailand naar uit keek, olifanten dag!! Vreselijk vroeg op de ochtend (06.00) werden we opgehaald bij ons hostel, voor een dag olifanten, voeren, rijden, en wassen. Aangekomen bij Baan Chang Elephant Park, mochten we ons gelijk omkleden in een prachtige outfit van hun. Deze outfit moesten we aan om 2 redenen: -Aangezien we echt ronduit smerig zouden worden, zouden we ons eigen kleding niet verpesten. En aangezien de olifanten gewend waren aan mensen in zo’n outfit, zouden ze je vertrouwen en niet bang zijn.
Vervolgens kregen we nog een ontbijtje en een uitgebreide uitleg over het hele concept van het park. De eigenaar wil de beste verzorging voor de olifanten, en ‘bevrijdt’ de olifanten van andere parken, zodat ze hier een beter leven kunnen hebben.
Daarna was het tijd om voor ons kennis te maken met de olifanten. Dit gebeurde door middel van ze te voeren. Met z’n 10’en kregen we 5 manden gevuld met bananen en bamboe stokken. De olifanten kon je op 2 manieren voeren, via de slurf of direct via de mond. Echt super was dit! Om zo dicht bij van die enorme beesten te kunnen zijn! Er was ook een klein olifantje, die je kusjes kon geven.. dan drukte die z’n slurf in je gezicht, en kreeg je een soort van zuig zoen (of zoals Lili het beschrijft, het lijkt op een stofzuiger tegen je gezicht).
Na het voeren begon deel 2 van de dag.. het rijden.. Voordat we hier mee konden beginnen kregen we weer een uitleg over hoe je op een olifant stapt, hoe je er weer afstapt.. vervolgens gingen we een oefenritje doen, waarbij we de olifanten commando’s moesten geven voor: Lopen (Pai), links/rechts (Quay), Stop (How), en zit (Nom Long, voor het op en af stappen).
Na een geslaagde oefensessie was het tijd op ons eigen olifant (Betsie) door de jungle te lopen. De eerste helft van de route zat Lili op de nek, en ik op de rug. In het begin nog redelijk wennen aan harde haren die als spijkers in m´n benen staken, en als het pad wat naar beneden liep was het nog redelijk inspannend om je goed vast te houden, zodat je er niet voorover vanaf kukelt. Voor de tweede helft wisselden we om.. Lili op de rug, en ik op de nek. Echt een hele toffe ervaring dit !!
Na het rijden kwamen we aan bij een grote plas water.. hier mochten we dan onze eigen olifant wassen. Met een emmertje en 2 borstels moesten we onze Betsie goed schrobben.. Het enige ´probleem´ was dat er een speels olifantje achter ons stond, die er wel lol in had continu water over ons heen te spuiten. Achja,, een douche hadden we toch al nodig.
Na het wassen konden we ons nog even lekker douchen en daarna kregen we nog een heerlijke lunch!!
Deze dag is echt voor iedereen aan te raden die niet bang is om vies te worden!! Echt de nummer 1 voor mij in heel Thailand.
Rond half 3 waren we weer terug bij ons hostel. `S avonds zijn we de stad in gegaan.. eerst naar de zondagnacht markt en daarna nog even in een kroegje gezeten.

Maandag 01 – 04, Doi Suthep
Maandag konden we eindelijk ‘uitslapen’, wel even tot 07.30! Half 9 werden we weer opgehaald, heel toevallig door dezelfde gast als bij de Chiang Rai tour! Eerste stop was weer een hill tribe, waar ze wiet en opiumplanten in de tuin hadden staan. Vervolgens gingen we de berg op naar de Doi Suthep, een beetje DE tempel van Chiang Rai. Deze tempel was ook wel weer mooi, maar hij leek weer erg op de tempels van Bangkok.. en als je al vele tempels hebt gezien is het ook niet meer zo indrukwekkend.. Dit was dan ook alweer de tour van vandaag.. 13.00 waren we weer terug in het hostel.. waar we even gingen kijken naar een spa of massage salon. We hoorden van iemand over the women’s prison, een vrouwen gevangenis waar massages worden gegeven. Hij had er een goede ervaring gehad, dus we dachten miss kunnen we daar wel even kijken. Eindelijk daar aangekomen zagen we dat ze alleen maar voet massages of thaise massages deden.. en wij weten tegenwoordig wel zo’n beetje hoe veel pijn dat kan doen! We besloten dan ook maar even stukje door te lopen.. er zou vast wel nog wat anders in de buurt zijn.. En jawel.. een paar straten verderop was de Lila Spa, waar we een full body oil massage + facial scrub kregen. Echt genieten!
Rond 6 uur zijn we richting het vliegveld gegaan.. en weer terug naar huis gegaan.

Dit was het laatste echte uitje wat we hebben gedaan, en Thailand zit er alweer bijna op!!
Nog even knallen voor de tentamens, en ik zie iedereen weer in het (niet zo heel erg warme) Nederland! Tot schnell!!